Lite uppdatering kanske

Nu var det längesedan jag bloggade, jag har tänkt att blogga flera gånger men när jag väl satt mig här för att börja så har det bara känts så fel. Jag vet faktiskt inte varför, men idag känns det rätt. Hur har vi det annars då? Jo då det är relativt bra, har varit hemma i fyra veckor då Melwin har varit sjuk i feber till och från, tills han fick Scharlankansfeber. Jag trodde inte det var sant när dom sa det, jag har egentligen aldrig hört någon ha detta men det är tydligen ganska vanligt. Så nu äntligen får att gå till förskolan igen, han var där första dagen igår och det skar i hjärtat på mig när jag lämnade honom. Men det är bara dom första dagarna sedan går det över. Skönt att komma in på rutiner igen.

Nästa vecka har jag fått lov att gå brevid två dagar på jobbet och det känns mycket bra, för jag är faktiskt närvös! Jag har ju varit där i fem veckor men ändå så känns det himla bra att få vara med i två dagar innan det är dax att sätta igång på allvar i sommar. Det ska bli skönt att få jobba i stället för att plugga, ibland funderar jag på om jag verkligen vill detta, jag är seriöst trött på skolan men jag måste fortsätta för att komma dit jag vill. Men jag tycker att det tar himla lång tid. Jag vill ju vara klar nu för att kunna göra det jag vill. Och jag måste nå mitt mål.
Men alla vet hur jag är, otålig och har så "brottom". Sån är jag!

Annars måste jag säga att jag trivs mycket bra i huset, helt underbart är det. Det är verkligen livet och vi får i ordning allt mer och mer, mycket tack vare min kära syster. Ja vad skulle jag göra utan henne? Vi har faktiskt bättre ordning än vanligt och det bli inte lika mycket städa, men det har nog med att göra att vi faktiskt trivs och då är det roligare att hålla iordning.
Fast just nu kan jag säga att det är lite rörigt men det är för att jag gör ett jätte röjj, jag har hela bilen full med saker från lägenheten som skall sorteras osv.

Ne nu får jag nog börja göra mig i ordning för att sedan åka och lämna Melwin och jag ska iväg en stund.
Ha en mycket bra dag så ses vi nog KANSKE i kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0